De Scouts zijn jongens en meiden van 11 t/m 15 jaar, die met allerlei activiteiten bezig zijn. Voorheen waren de Scouts opgedeeld in twee groepen. De jongens waren de Verkenners en de meiden de Gidsen. Zij draaiden dan ook apart hun opkomsten in aparte lokalen. Sinds 2000 zijn deze groepen samengevoegd en draaien zij samen.

In het programma van de scouts wordt het leerzame met het leuke gecombineerd. Zo valt er natuurlijk geen vlot te bouwen als er geen kennis over knopen bekend is. Zo zijn sport & spel, kaart & kompas, zwemmen, koken en knopen activiteiten die jaarlijks terugkomen op het programma. Als hoogtepunt van het seizoen gaan we op zomerkamp, waar we een week lang kamperen in een bosrijke omgeving in binnen- en buitenland.

De scouts zijn opgedeeld in patrouilles. Nu zijn er totaal 3 patrouilles: Geel, Rood en Blauw. Iedere patrouille heeft een eigen leiding, maar ook een patrouilleleider en een assistent-patrouilleleider. Deze (assistent-)patrouilleleider is een van de ervarenere scouts die wordt gekozen in de eerste weken van het nieuwe seizoen.

We hebben nu in totaal 26 scouts, waarvan 14 jongens en 12 meiden. Er is elke zaterdag opkomst van 10:00 uur tot 12:00 uur met uitzondering van de zomervakantie. Geïnteresseerd in onze speltak, kom gewoon eens kijken! Onze opkomsten staan links op de homepagina of in de opkomstenagenda. Let hierbij wel op dat de opkomst een beige kleur heeft. Een enkele keer kan het voorkomen dat er op vrijdagavond van 19:30 uur tot 21:30 uur opkomst is of in verband met feestdagen helemaal niet.

De leiding van de Scouts
Babet Postmus