Wie zijn de Bevers?

Bij Scouting heten kinderen van vier tot zeven jaar Bevers. Net als in Canada.

Bevers herken je aan hun rode sweater of poloshirt en hun blauwe pet. Verder dragen ze net als alle andere Scouts een das. Zo horen ze er echt bij.

Spelend verkennen

Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen,of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis. In Huize Hotsjietonia, het huis van Lange Doener, is genoeg te beleven.

Bevers spelen samen

Bevers spelen niet alleen met Lange Doener en zijn vrienden, maar ook met elkaar. Net als bij oudere Scouts kennen Bevers hun eigen gebruiken. Ze worden Bevermanieren genoemd. Bevermanieren liggen echter niet vast. Ze zijn speels en bevorderen vooral het groepsgevoel. Zo leren de Bevers spelenderwijs samen te werken.

Ben je 4 tot 7 jaar ?

En vind je het leuk iedere week iets vrolijks of spannends te beleven? Dan is Scouting wel iets voor jou!  de opkomst van de bevers is zaterdag van 10 tot 12uur. je kunt altijd een keertje komen kijken.

De leid(st)ers bij de bevers zijn:

Anne, Ineke en Max

De wettelijke vertegenwoordiger voor de bevers is: Els van Dis-Gommeren