Iedere scholier krijgt er wel mee te maken: de maatschappelijke stage. Sommige scholieren gaan aan de slag in peuterspeelzalen, bejaardentehuizen of sociale werkplaatsen. Maar je kunt natuurlijk ook bij Scouting terecht!

Vanaf 2011 is de maatschappelijke stage verplicht voor alle leerlingen die vanaf dat schooljaar instromen in het voortgezet onderwijs. Maatschappelijke stage vormt een onderdeel van het onderwijsprogramma, maar is niet bedoeld als oriëntatie of voorbereiding op een beroep. Het doel van de maatschappelijke stage is dat alle jongeren tijdens hun schooltijd op een leuke en leerzame manier kennismaken met vrijwilligerswerk. Persoonlijke ontwikkeling en iets doen voor een ander staan hierbij voorop. En waar kun je dan beter terecht dan bij Scouting?!

Stage bij Scouting Andriessengroep

Je kunt maatschappelijk stage komen lopen bij Scouting Andriessengroep vanaf 14-15 jaar. Je ondersteund onze leiding bij de Bevers en/of Welpen speltak. Samen met de bestaande vrijwilligers ervaar hoe vrijwilligerswerk binnen scouting werkt en wat er allemaal bij komt kijken om een scouting groep te leiden en een ochtend vol uitdaging, outdoor, code, spel, team en samenwerking te programmeren. Ook hier en daar een klusje oppakken is mogelijk. Dit is afhankelijk van wat je zelf wil maar altijd in overleg en samen met onze vrijwilligers.

Een maatschappelijke stage bij Scouting Andriessen is uitdagend variërend en vooral leerzaam. Voor meer informatie kun je mailen naar info[apenstaartje]scoutingandriessen.nl